.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران در مدیریت بحران مازندران /
اختصاصی شمال نیوز
بحران در مدیریت بحران مازندران /



اختصاصی شمال :
استان مازندران به خاطر شرایط خاص و موقعیت جغرافیائی خود همه ساله دستخوش بروز حوادث طبیعی و خسارت‌های متعدد ناشی از آنها به بخشهای مختلف دولتی و مردمی می‌باشد. طبیعی است برنامه‌ریزی و بکارگیری مدیرانی توانمند در این حوزه کاری مهم و حساس در کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان مازندران بر کسی پوشیده نیست.

یکی از معضلاتی که طی دو سال اخیر استان مازندران در عرصه مدیریت بحران با آن مواجهه می‌باشد فقدان مدیرانی کار آمد و دلسوز و تغییرات مدیریتی با عمر مدیریتی کوتاه در این جایگاه مهم و تأثیرگذار در تمامی عرصه‌ها می‌باشد.

در زمانی که دولت محترم با حمایتهای متعدد و تدوین قوانین تأثیرگذار از جمله قانون سازمان مدیریت بحران کشور و در راستای آن تقویت مدیریت بحران استانها، با برنامه‌ریزی و اجرائی نمودن برنامه‌های موثر درصدد این بوده تا با ایجاد آمادگی بین مردم و دستگاههای اجرائی و انجام اقدامات زیربنائی در جهت پیشگیری خسارتها و تلفات ناشی از حوادث طبیعی در سطح کشور از جمله استان مازندران اثرات منفی ناشی از بروز حوادث را به حداقل میزان ممکن برساند.

حال سوال اینجاست که چرا مدیریت این جایگاه مهم در سالهای اخیر با انجام حرکات و اشتباهات شتابزده و بکارگیری مدیران ناتوان و غیرمجرب دچار تزلزل شده؟!!!!! و همین امر باعث شود تا استان مازندران طی دو سال گذشته در زمانی که دولت محترم از طریق سازمانهای مسئول ملی از جمله سازمان مدیریت بحران کشور و در سفرهای استانی خود بر اساس برنامه‌های ارائه شده توسط مجموعه مدیریت بحران استان به استانها نگاهی ویژه داشته، متأسفانه در این عرصه نیز استان از اعتبارات حوادث غیرمترقبه که طی یک سال اخیر به چندین برابر خود در سطح کشور افزایش یافته بی‌بهره مانده و یا کمتری بهره ممکن را از آن ببرد و همین امر باعث گردد تا استان در رفع مشکلات مردمی در این بخش دچار معضل جدی شده و نتواند با اجرای برنامه های کوتاه مدت در جهت آمادگی و پیشگیری در استان حادثه خیزی همچون مازندران اقدامی جدی انجام دهد. مسئول و پاسخگوی این اشتباهات فاحش نزد دولت خدمتگذار و مردم شریف و دردمند استان کدام یک از مدیران ارشد استان می‌باشند؟

سوال اینجاست آیا با این تغییرات مدیریتی (2 مدیر طی دو سال) در مدیریت بحران استان و عدم ثبات مدیریتی در این بخش طی دو سال اخیر، این مدیران (مدیران بحران) که عموما تخصصی در این ارتباط نداشته و به نحوی تازه کار بوده‌اند آیا توانسته‌اند برنامه‌ریزی خاصی در عرصه مدیریت بحران استان انجام دهند و اگر هم برنامه‌ای در خصوص مدیریت بحران در استان داشته آیا زمان به آنها اجازه اجرای برنامه‌ها و افکاری که طبیعتا به خاطر عدم تخصص و تجربه ناشی از سعی و خطای آنها می توانست باشد، را داده است.

خوشبختانه طی دو سال اخیر مازندران با حادثه غیرمترقبه و طبیعی مهمی همچون سیل نکا، سیل نوشهر، زلزله کجور، رانش‌های مکرر زمین ، طوفانهای فصلی مهم، قطع گاز و بارش برف سنگین مواجهه نبوده تا مدیریت بحران استان در سطوح مختلف محک زده شود.
از آنجائیکه بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، استاندار بعنوان رئیس شورای مدیریت بحران استان، معاون عمرانی استانداری جانشین ایشان و مدیر کل مدیریت بحران استان بنحوی مدیر اجرائی این عزیزان با هماهنگی دستگاههای اجرائی می‌باشد، حال باید از مردم سوال نمود نقش هر یک از این سه جایگاه در مدیریت بحران استان چیست و چقدر تأثیر گذار در مدیریت بحران استان بوده اند. و کلام آخر اینکه آقای استاندار تو رو بخدا این موضوع مهم را جدی بگیرید تا حق مردم و استان در این بخش مهم تضییع نگردد.

اختصاصی شمال نیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مهر 1389
بازچه خبره شمال نیوز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همشهري 27 مهر 1389
تا حال كجا بوديد چرا اين مطالب را قبلا" ننوشيد حالا كه مديري عزل ميشه شهامت پيدا ميكنيد
نا شناس 27 مهر 1389
شمال جان در گیلان وضع خیلی وخیمتره همین روزاست که بعضی ادارات استان مثل آب و فاضلاب و آب منطقه ای و آبفار بدلیل سو مدیریت از رده خارج بشن
نا شناس 29 مهر 1389
آي گفتي.... ،كجائي پورمحمد كه يادت بخير.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.01 seconds.